ПОДВІЙНЕ СПИСАННЯ КОШТІВ З КАРТКИ ПРИ РОЗРАХУНКУ У СУПЕРМАРКЕТІ. ЩО РОБИТИ?

Багатьом з нас відома така ситуація, коли при розрахунку у супермаркеті з картки знімається подвійна сума покупки. Причини такої помилки можуть бути досить різні: технічні збої або людський фактор. Але що ж робити покупцю у такому випадку?

  Перед тим, як розібрати алгоритм дій покупця, варто пояснити деякі моменти роботи самої системи безготівкових розрахунків.

  Коли касир підсумувала вартість покупки, вона її вносить до терміналу, а термінал робить запит до обслуговуючого її банку щодо списання цієї суми. Обслуговуючий банк терміналу знаходить платіжну систему, а платіжна система в свою чергу “знаходить” банк, який обслуговує картку покупця та робить запит щодо наявності на картці необхідної суми. Якщо грошей достатньо – інформація йде назад по тому ж ланцюжку. Операція на касі підтверджується і відповідна сума блокується на рахунку покупця (врахуйте! не знімається, а саме блокується).

  Згодом, між банками який обслуговує термінал та обслуговує покупця проводяться взаєморозрахунки: банк термінала відправляє звіт про проведені операції, а банк покупця списує кошти з його рахунку та відправляє їх банку термінала. Заключним моментом є коли, банк термінала переводить ці кошти безпосередньо супермаркету.

  Отже, розуміючи роботу системи безготівкових розрахунків, в залежності від часу виявлення повторно списаної суми – покупець вже зможе зорієнтуватись куди звертатись за поверненням коштів.

  Отже. Якщо помилково списана сума з картки виявлена відразу, проблему можна вирішити на місці, в супермаркеті. Нагадуємо, поки банк терміналу не відправив звіт про проведені операції – гроші залишаються на картці покупця, просто вони є заблокованими. Сама процедура повернення коштів у такому випадку займає приблизно 10-15 хвилин, є досить простою та швидкою.

  Якщо помилкове повторне списання коштів виявлено вами через деякий час, то звертатись потрібно буде вже у банк. Необхідно буде взяти з собою паспорт, ІПН та чек. І за вашою заявою банк почне перевірку. У цьому випадку процес повернення помилково списаних коштів займає приблизно місяць, і це звісно набагато довше, ніж у першому випадку.

  В будь-якому випадку і супермаркет, і банк розберуться у виниклій ситуації і гроші вам зрештою повернуть, але радимо вам все ж таки перевіряти свою картку після здійснення покупок (особливо великих) або підключити відповідну послугу смс – інформування про транзакцій. Не зайвим буде збереження чеку хоч деякий час (хоча б лише для вартісних покупок).

  Порушують ваші права? Ви потребуєте допомоги в судах,  і не маєте грошей на адвоката  – звертайтеся в Богодухівський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги, який працює з понеділка по п’ятницю з 08-00 до 17-00,  за адресою: м. Богодухів, вул. Покровська, 5. тел. (05758) 3-01-82, 3-03-25.

  Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги 0-800-213-103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *